3.8.08

Snippets - Post Rehlah Mahabbah DPPNK 2008

1. Alhamdulillah, saya selamat sampai ke rumah lebih kurang pukul 9.00 malam selepas menghantar pemuda-pemuda Pengkalan Chepa yang bersama dengan saya ke rumah masing-masing. Sebetulnya sepanjang perjalanan dari Lumut ke Ipoh dan dari Ipoh ke Kota Bharu saya duduk sahaja di bahagian penumpang. Sedap juga rupanya pakai "drebar".

2. Pagi ini saya buat sejarah peribadi berjalan kaki dari hadapan Balai Islam Lundang, melalui Pasaraya Billion, masuk ke Jalan Dusun Muda sebelum sampai di pejabat di Jalan Pengkalan Chepa. Agakan saya lebih kurang 6-7 kilometer juga jauhnya. Saya berjalan kaki bukan protes minyak mahal, tapi saja-saja nak test ketahanan kaki. Alhamdulillah tidak ada masalah. Tapi petang nanti, untuk mengambil kereta yang di tinggalkan untuk servis, kena tumpang oranglah.


3. Hari ini, saya masuk pejabat. Tapi hari ini ajelah kerana esok saya akan bertolak ke Kuala Lumpur bersama Ummi dan anak-anak untuk menghadiri Majlis Graduasi di Universiti Malaya pada 5 Ogos nanti. Bukan graduasi saya, tetapi untuk Ummi yang akhirnya berjaya menghantar tesis Sarjana Syariahnya pada pagi hari terakhir tempoh yang dibenarkan – selepas beberapa kali meminta pelanjutan masa – sebelum senat bermesyuarat pada petangnya. Fooh lega, sebab sayalah sponsornya.


Nampaknya . ber 'rehlah' sekali lagilah saya.


5 comments:

PemudaPC said...

mana bukti REHLAH......(gambar2.pikul kamera sja tk rok.!!!)

Nik Bahrum Bin Nik Abdullah said...

Akan diusahakan.

KakChik said...

Seronoknya orang boleh makan angin kat Pangkor. Tengok gmbr di blog pemudapc, nampak macam banyak 'tension' yang dapat di'release'kan. Moga2 balik ni makin hebat lagi. Wah, jalan kaki sebegitu jauh, bagus! bagus! satu senaman yang bagus! Pah tu, kirim salam dan tahniah untuk Elly yang berjaya selesaikan MA.

muhammadhanif said...

Salam Perjuangan...

gambar enta terima hadiah ana masuk dalam blog ana

Mohd. Abd. Rashid Bin Yah said...

penat juga saya memandu pergi dan balik. Sampai kat Lumut pukul 5.30 pagi. Sampai rumah pulak pukul 11.30 malam. Keesokan harinya ada kes bicara kes syariah kat Bachok. Fuhh!! Tuhan je yang tahu penatnya..

Blog Widget by LinkWithin