9.7.08

"Mari Menuju Ke Arah Kejayaan"

Berdasarkan makna laungan itu sahaja saya sudah boleh bersetuju dengan gagasan Ayah Zik untuk menjadikan solat sebagai indikator perlantikan dan kenaikan pangkat kakitangan awam Negeri kelantan.

Sesungguhnya gagasan tersebut adalah merupakan sebuah gagasan yang melampaui pemikiran sekular Dr. Mashitah dan Omar Osman; seolah-olah segala cadangan yang datang dari orang PAS semuanya tidak betul, tidak tepat dan tidak boleh dipakai walaupun sedikit. Nampaknya dalam isu ini, Dr. Mashitah tidak perlu menunggu guru-gurunya yang lain untuk berkata-kata. Malah sehingga setakat ini saya tidak berjumpa lagi dengan ulasan orang bukan Islam terhadap isu tersebut.

Sebenarnya tidak ada apa masalahpun tentang cadangan tersebut. Sedangkan solat sejak berzaman telah menjadi asas untuk pembentukan generasi yang bertakwa dan bekerja kerana Allah.

Hanya orang sekular sahaja yang menganggapnya sebagai pelik. Sedangkan banyak lagi tindakan orang sekular yang lebih pelik dari itu. Seperti contoh, mewajibkan pemasangan lampu motorsikal walaupun pada waktu siang. Tapi arahan tersebut boleh diikuti oleh orang sekular dan orang ugama tanpa sebarang masalah.

Isunya sekarang, pada pendapat saya adalah masalah dengki, dendam kesumat serta tidak senang dengan apa yang dianjurkan oleh PAS (baca Islam).

Ayuh... Tok Guru!!!! Teruskan dengan gagasan tersebut. Usah dihiraukan tentangan orang-orang terbuang itu.

1 comment:

RinG said...

dah name sekular, diorang xkan mau nya perkara agama dicampur-adukkan.. **kecewa**

Blog Widget by LinkWithin