6.7.08

O.K....O.K.... Saya Mengaku

bahawa saya tidak hadir 'Protes' hari ini.

Tapi saya memanifestasikan usaha untuk mengurangkan kenaikan harga minyak dengan cara:
  1. Saya berhemah dalam berbelanja; keluar membeli-belah keperluan dapur sekali sebulan sahaja;
  2. Saya tidak sewenang-wenangnya menghidupkan kereta ke tempat yang tidak perlu;
  3. Saya periksa dan matikan segala jenis suis elektrik yang tidak diperlukan samada di rumah atau pejabat;
  4. Saya tidak bergayut dan berSMS tanpa sebab;
  5. Saya tidak makan di kedai-kedai berjenama (juga tanpa sebab);
  6. Saya tidak menangguhkan pembayaran kad kredit walau satu sen;
  7. Saya tidak akan ke Kuala Lumpur semata-mata nak tengok konsert underground walaupun percuma;
  8. Saya tambah pelaburan dengan duit-duit yang saya jimatkan di atas.
Saya rasa berbaloi juga protes saya ini.

4 comments:

Shifu67 said...

kawe raso... ini la entry demo yg paling ceridikk... hehehe!

Nik Bahrum Bin Nik Abdullah said...

Terima kasih cikgu.

nota: mesti cikgu tak baca lagi entry-entry lain.

maya_suzanne said...

cik nik, kalu konsert maya karin?????gi ke????wahahaha!

Nik Bahrum Bin Nik Abdullah said...

Oleh kerana dia dah nak kahwin, saya tak pergi lah. Tapi ada ke konsert dia?

Blog Widget by LinkWithin